Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Coördinatie bij incidenten

Wanneer een deelnemer te maken heeft met een IT-beveiligingsincident, adviseert Z-CERT bij de aanpak en het oplossen van het incident. Tevens kan Z-CERT ondersteuning bieden bij forensisch onderzoek.

Incident melden?

Deelnemers van Z-CERT kunnen 24/7 een incident melden bij Z-CERT. Onze security specialisten draaien hiervoor piketdiensten in de avonduren en weekenden. Melden kan telefonisch of per e-mail. De security specialisten geven advies, hulp bij het oplossen van het incident en desgewenst advies over crisiscommunicatie.​

We nemen niet de rol van een Incident Response-partij over!​

Wat doen we bij incidenten?

We helpen de impact van een incident voor u te verkleinen en we willen voorkomen dat andere zorgaanbieders door eenzelfde incident getroffen worden.​

Piketdienst

  • De piketdienst betekent 24/7 bereikbaarheid, advies en ondersteuning
  • Is ook bedoeld voor NIS2 entiteiten in de gezondheidszorg

Incidentcoördinatie zorgsector

  • Dit houdt in het delen van informatie, coördineren van activiteiten, waarschuwen en ondersteunen van getroffen zorgorganisaties
  • Is ook bedoeld voor NIS2 entiteiten in de gezondheidszorg